onsdag 22 november 2017

Svimma inte nu, det finns en politiker värd namnet. I Staffanstorp.

Var ska pengarna tas? Vem ska betala regeringens abnorma och förödande EUpolitik?


Christian Sonesson, M, Staffanstorp.

- "Den som anser att kommuninvånarna bör ta notan för statens misslyckande bör således rösta fram ett annat politiskt styre i Staffanstorps kommun. Så länge jag är den ytterst ansvarige folkvalde i kommunen kommer jag att förvalta det mandat kommuninvånarna gett mig. Detta mandat sträcker sig varken till att äventyra kommunens ekonomi eller för den delen skapa ett djupt orättvist kösystem till bostäder."

-"Jag anser att regeringen har tagit emot fler människor än vad vårt samhälle på ett bra sätt kan sörja för, det är mer eller mindre uppenbart. Jag anser också att anvisningslagen bör rivas upp och att en verklig och rimlig dialog mellan staten och kommunerna måste till." 

As simple as that.

Staffanstorp måste vara enormt stolta över sitt  kommunalråd som så klart och tydligt står upp för folket som röstar på honom.

9 kommentarer:

  1. Har han skrivit på för SD till nästa val?

    SvaraRadera
  2. Christian Sonesson kommer snart att få pudla när partiet reagerat på hans rasistiska uttalande.
    Nu är det så skrivet,att kommunerna skall ta över notan för statens misslyckade invandringpolitik.
    Rättning i ledet herr Sonesson.
    Heep...

    SvaraRadera
  3. Gör han genast till statsminister. Civilkurage och sunt förnuft man blir glad att det finns politiker som Sonesson. En bristvara i Svea rike.

    SvaraRadera
  4. Han viker snart ned sig, om han inte redan gjort det.

    SvaraRadera
  5. Christian, stå på dig. Om de (m) vill påverka dig är svaret enkelt: - Jag går till SD! - Gör det och SD går till en jordskredsseger. Jag väljer SD!
    Mässkalle
    Mässkalle

    SvaraRadera
  6. SD var först med samma uttalande!
    2018

    SvaraRadera
    Svar
    1. @Anonym 10:20, Klokt folk i SD ;-)
      Mässkalle

      Radera
  7. kloka damen2017-11-23 11:17

    Regeringen plågar kommunerna. Bordet är avdukat och maten är slut. Diktaturen råder. Gör så annars....

    SvaraRadera