onsdag 14 oktober 2015

Igår kom Ingrid Lomfors med ett tillrättaläggande om sin svenskförintande paroll.


Jag skrev ett svar i kommentarsfältet igår klockan 13. 50. Det verkar som många fler har gjort det, eftersom Ingrid Lomfors inte har haft tid att moderera.

"0 kommentarer" till Ingrid Lomfors/ Tillsammans för Sverige – Ett tillrättaläggande

  1. Carina Norden Åkerlund skriver:
    Din kommentar inväntar moderering
    Överintendent Ingrid Lomfors. På punkt tre på den stora bilden bakom dig när du talade stod mycket tydligt: ”Det finns ingen inhemsk svensk kultur”. Denna mening förminskade och förintade mig och väldigt många andra både gamla och nysvenska.
    Jag kan tänka mig så många sätt att tala på ett möte, som jag trodde skulle ge konkreta svar och lösningar på vår urspårade asylinvandring (inga skolor, inga bostäder, inga arbeten, mer än hälften av de som kommer registreras inte utan försvinner ut i våra parallellsamhällen, sjukhusen, räcker inte, ensamma barn som är män till en kostnad av 6000:- /dag, religiöst/förtryck av kvinnor, hets mot judar och kristna osv, osv) utan att tala om för de som förväntas dela med sig och avstå välfärd – att de är ingenting – värdelösa. Eller som Fredrik Reinfeldt uttryckt sig att allt svenskt är barabari (http://www.dn.se/nyheter/politik/reinfeldt-det-ursvenska-ar-blott-barbari/) eller som Mona Sahlin om töntig midsommar. Suck.
    Att du idag väljer en passande och välformulerad ursäkt är bra men blekt. Den röda sockan som missfärgade lakanet rosa går inte att ogöras.
    Tror att en god möjlighet för de som anländer vore absolut motsatt, tala om för alla allt svenskt som vi i generationer varit stolta över, vår fred, vår frihet, vår jämlikhet, vår natur som vi värnar om, våra lagar för allas rättvisa, vår respekt för varandra, gamla traditioner, vackra seder m.m, m.m. Då möjligen skulle dagens invandrare ges en chans att bli lika stolta och rädda om sitt nya land som de som kom och hjälpte till och byggde välfärd på 60-, 70-, 80-talet.
    Att välkomna människor med ett förnekande av vår existens är som att bjuda in till allmän plundring.
    Vänligen Carina Norden Åkerlund

18 kommentarer:

  1. Mycket bra skrivet Carina. All heder till dig. :-D

    SvaraRadera
  2. Bra! Den delar jag!

    SvaraRadera
  3. Upprepar tidigare inlägg,bra skrivet.
    Det var upprörande att läsa Lomfors´s skrift.Obildat & nedlåtande sätt av henne att skriva om vår Svenska kultur.

    SvaraRadera
  4. BRILJANT FORMULERAT AV EN VIKTIG SANNING!

    (Blev inlägget infört?)

    SvaraRadera
  5. Utmärkt

    Peter Dahl

    SvaraRadera
  6. Genom att länka på den feta texten efter "0 kommentarer ... "kan ni själva följa om min kommentar bedöms kunna publiceras.

    SvaraRadera
  7. Carina:
    Som Stickan (Jönssonligan) skulle sagt på sin tid..."lysande,lysande"
    Trots din underdåniga ton gentemot denna "överintendentska",har du som jag uppfattar det hela,gjort misstaget att följa Bror Rexed !
    I övrigt kan jag inte annat än ge dig minst *** för dina strävande att väcka upp sovande folket !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underdåniga ton? Har aldrig vunnit en match om jag gått direkt på knock! Har du?

      Radera
    2. Vem försöker du lära detta ?
      Glömmer aldrig den grova oförskämdhet,från en livrèklädd som utslungades,när jag tvingades abdikera !
      Skall avslöja ett av mina knep,att få sådant folk ner på knä...Lägg in en eller annan fransk glosa,och du upptäcker deras svaga punkter. :)

      Radera
    3. Skulle aldrig försöka lära dig nånting, jag är alldeles för ödmjuk;) ville bara försvara min taktik. Som är att inte stångas.

      Radera
    4. För den slutrepliken (kvinnlig list) vinner du på poäng !
      Som min hustru sade på sin tid, "sticker du ut näbben" får du räkna med att få på tafsen...(Fritt översatt från tyskan)
      Då hjälper inte ens franska glosor ....

      Radera
    5. Bakom berömd varje man står en.....

      Radera
  8. Superbra skrivet. Varför vill en del förminska Sverige och helst av allt förnedra? Heja Carina!

    SvaraRadera
  9. Hennes uttalande ger oss en bild av tankegångarna i den akademiska världen och det, kan jag tala om, är definitivt inte vi dödligas tankevärld!

    Vi som levt och varit med ett tag vet ju vilka tokerier som kommit ur munnarna på allehanda professorer, docenter, statsvetare och gud vet vad alla titlar.
    Men som sagt, tankegångarna samt sättet att uttrycka sig som Lomfors gjorde är helt normalt i akademikervärlden!
    Ni förstår ju varför Sverige är som det är...

    SvaraRadera
  10. En sak till, glöm inte att Lomfors är forskare i judisk historia, är generalsekreterare i judiska församlingen, gift med juden A.Carlberg...
    Jag menar, efter 70 år kan man fortfarande göra karriär på judisk historia och den historien är för många myyyycket invecklad.

    Sedan är det helt enkelt hur man färgas av det. Judarnas världsuppfattning är annorlunda våran och jag tolkar det som att hennes uttalande är utifrån ett judiskt omvärldsperspektiv(helt enkelt nedlåtande för det är ett nedlåtande uttalande)

    Det är min åsikt(NEJ, jag är inte antisemit)
    Mvh från en goyim




    SvaraRadera
  11. För att i någon mån komma från detta ärende med någorlunda självaktning,lägger jag in följande Video till er,att spetsa kvällen med:
    https://www.youtube.com/watch?v=8WOKaD8dflU

    SvaraRadera