måndag 14 september 2015

Sofia Ewerlöf, 35, Nacka. Har studerat mänskliga rättigheter och praktiserat inom FN. Intresserad av integration.



Men på grund av flyktingkrisen är Sofia nu förlamad och har en klo av smärta i hjärtat. Hon vill att vi andra ska lära oss om olika religioner, och sen bjuda hem främlingar och kvinnor med huvudduk på middag.

Fine, detta har jag då lärt mig i veckan av muslimer i Gävle, Sverige: "Varför för ni inte bort den där juden, långt bort, så att han inte stör oss med sin stank?"
"Otrohet bestraffas med döden, en långsam smärtsam död genom stening.""Vår uppgift är att kvinnor stannar i hemmet."


Sen då....? Party hos mej? Jag diskar?

6 kommentarer:

  1. Kvinnor med huvuddukar talar jag aldrig med. De är fast i en kvinnofientlig medeltida förtryckarideologi som går under beteckningen islam som bör motarbetas då den utgör hot mot judar kristna kvinnor homosexuella..... Etc etc

    Peter Dahl Läkare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rakt. Och kan inte sägas enklare!

      Radera
  2. Varifrån har du fått information om att Sofia Ewerlöf är förlamad?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Från "hästens" egen mun: "Det fruktansvärda som sker runt om i Mellanöstern och Europa förlamar mig. Likt en vålnad vandrar jag runt och försöker få saker gjorda, försöker leva vardagsliv. Gnäller lite över disken som står framme och över skohögen som ska bemästras varje gång man kliver in genom ytterdörren."

      Om du följt länken hade du inte behövt fråga.

      Radera
  3. Kvinnoförtryck är förbjudet men det överser Sveriges politiker med. Rädslan för att bli dödade är större.

    SvaraRadera