torsdag 10 januari 2013

Lööfen faller,

och folket skakar lätt på huvudet.....Och gör helt om.


10 kommentarer:

  1. Bilden är en symbol för det Lööfska utspelet,om frihet från skolgång...Ingen skall mot sin vilja,tvingas in i en lärosal,i vårt upplysta samhälle !!
    Allt efter gamla tesen "ju mindre de vet,desto bättre"

    SvaraRadera
  2. Eller också är det en man som är ute och luftar en av sina fruar? Ditt centerhjärta måste blöda, Lars.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det har jag sedan länge kommit över !!
      Dagens Centern är inte som "mitt"dåtida ...
      Men nog vänder sig Gunnar Hedlund och Gustaf Jonnergård i sina gravar.

      Radera
    2. I jämförelse med Centern förr mot dagens version, är det kanske bäst att förbigå dagens "perversion" med "största möjliga tystnad". Fast, egentligen borde man skrika så högt man kan. Möjligen till liten nytta, alltför många håller hårt för både ögon och öron.
      Skogis.

      Radera
  3. Nej,det är ju jurisdoktor Hedlunds fru som förleder sin make till medhjälp till falskdeklaration!
    Det märkliga(?) är ju att killen satt kvar som inrikesminister lik förbannat.
    Om jag minns rätt.

    Skepparn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om detta har något med Gunnar Hedlund att göra,får du gärna utveckla det hela...
      Har aldrig hört talas om sådant,trots flera decenniers medlemskap...på den tiden det begav sig !!

      Radera
    2. Tack för erbjudandet!
      Falskdeklaration.( se nedan!)
      Reservation för juridisk term där...

      Ej expert etc.
      Men
      Googlade lite
      Och,se!
      Herr hedlund ( obs jag var mycket ung på den tiden) har jag alltid gillat
      Småklurig.
      Han fälldes för medhjälp till falskdeklaration
      Reservation för juridisk term!
      HD juni 1953
      Ah!
      Grav oaktsamhet, hette det.
      Sök även Sam B. Norup
      Denne dock ej alls inblandad!

      Var det till någon hjälp?

      Skepparn

      Radera
    3. Tack Skepparn,det var några år före min tid i partiet..Ingen har hellre yppat något kring detta,under min verksamma tid.

      Radera
  4. Tack själv!
    Läste precis om Hedlund på nätet.
    Jag som trodde han surfade fram på den klassiska räkmackan genom livet.
    Icke så.
    Han hade den karriär man önskar att politiker skall ha.
    Kontakt med livet i samhället på många nivåer.

    Skepparn

    SvaraRadera
  5. Fick en stund över
    Tänkte testa Hedlunds 8100 i 1950 års penningvärde mot d:o för 2009.
    Visade sig motsvara 136504 kronor.
    Låter ju lite mer imponerande...

    Skepparn

    SvaraRadera